Nyt on sitten kaikki kouluissa ja päiväkodeissa. Minä täällä kotona. Mikä hirmuinen määrä "vapaata-aikaa". Mitä kaikkea sitä ehtiikään puuhata kun lapset on poissa! Tänään olen leiponut jo ison kasan sämpylöitä ja pessyt koneellisen pyykkiä ja toisen astioita. Nyt meinasin istua koneelle syömään pari sämpylää ja juoman ison mukin teetä. Sitten lienee ohjelmassa sukan neulontaa ennen pienten hakemista päiväkodista. 

Eilen postin mukana tuli postia enkeli 5:lle seurakunta muisti häntä 3v onnitelukortilla ja myös Riittalta ja Ti-ti-nallelta tuli tytölle kortti. Tätä Ti-ti korttia onkin nyt luettu ahkeraan on oikein nimmarit ja kaikki.

Ensiviikolla onkin sitten kiirus viikko taas kun tiistain ja torstain välille on mahdutettava Enkeli 4:n lääkärineuvola, Enkeli5:n 3v neuvola, Enkeli 2:n hammaslääkäri johon on mentävä mukaan, Enkeli 1:n hammaslääkäri johon ei tarvitse mennä mukaan, Enkeli 5:n silmälääkäri ja vanhempainyhdistyksen kokous. On siinnä taas tapahtumaa kolmelle päivää. Sain pistää heti alkuun kaikille kolmelle opettajalle viestiä reissuvihkoon hammaslääkäreista kun enkeli 3:n hammaslääkäri on sitten viimeinen päivä tätä kuuta.

Viiriäinen kyseli työnhaku suunnitelmia. Minua kovasti kiinnostaisi seurakunnan lastenohjaajan työ mutta lähin opiskelu paikka on Jyväskylässä ja tässä meidän tilanteessa ei niin vaan muutetakkaan Jyväskylään opiskelemaan. Oppisopimuksen kautta homma onnistuisi minunkin puolelta mutta Tampereen seurakunta ei lämpene ajatukselle ottaa minua oppisopimuksella töihin joten se tie nyt lienee kuljettu jokseenkin loppuun. Oppisopimus paikkaa olen kysellyt myös päiväkodeista niin kunnan kuin yksityisistäkin vaan eipä hekään huoli opiskelijaa töihin. Erilaisia sosiaalialan töitä olen haeskellut mutta kun mitään alan koulutusta ei ole niin hieman hankalalta näyttää. Nyt olen hakenut jo pariin paikkaan opiskelemaan lähihoitajaksi katsotaan jos se tärppäisi toinen alkaisi jo lokakuun alussa toinen vuoden vaihteessa. Lisäksi olen hakenut ihan mitä vaan työtä (siivous ja myymälä työtä pääasiassa) siksi aikaa jos ja kun saan opiskelupaikan. Kyllä työkärin sivuilla tulee käytyä joka päivä ja hakemuksia olen kirjoteltua.

Nyt on sämpylät syöty siis sukan kimppuun

Enkeli