Kevät saapui ja linnut laulaa. Tuossa jo talvella löysin uuden keräily kohteen itselleni en vain ole vielä raaskinut aloittaa keräilemistä. Elikäs kävelin eräseen puotiin sisälle ja sieltä löysin tämmöisiä aivan ihania lintuja. Tuo linkki ohjaa nettikaupaan jossa linnut näkyy olevan kalliinpia kuin siinnä kaupassa missä minä kävin. Olivat sielä alle 10€. Aivan ihania pehmolintuja joita mahasta painamalla saa juuri sen linnun laulun mitä pitelee käsissä. Minähän niitä sitten painelin niin että myyjä jo näytti siltä että ihan sekopää akka . Enkä mokoma edes ostanut yhtään lintua. Mutta tämmöisiä haluan! Mökillä olisi kiva kuunnella mikä lintu laulaa voisi piinata lintuja tuomalla niiden reviirille vierailijoita ja vaikka saalistaja haukan tai pöllön. Ehkä lapsetkin oppisivat tunnistamaan lintujen ääniä. Minä kun en lintukirjan tjuu tjuu äänteistä saa kyllä mitään selvää miten se lintu oikeasti laulaa. Ti-ti-tyyn ymmärrän. Siitä päästiinkin sopivasti toiseen aiheeseen. Piti jo viime keskiviikkoiltana kirjoitella asiasta mutta en sitten ehtinyt/jaksanut/muistanut ja nyt kun muistui mieleeni ja sopii somasti tähän niin kirjoitellaan.

Enkeli1:n ja 2:n kuorossa lauletaan taas mahtavaa laulua. Pistämpä teille sanoja vaikka tämä olisi vain kuultava on niin hauska.

  • Taivaan isän talitintti
  •  
  • Mä olen Taivaan Isän talitintti, joskus tuhma, joskus kiltti.
  • Usein visertelen "ti-ti-tyy!" Onhan siihen hyvä syy.
  • Luoja minuakin rakastaa, se laittaa laulamaan.
  •  
  • Joskus ihmislapset on niinkuin siivekkäitä:
  • Joutsenia kauniita, riikinkukkopäitä.
  • Joku on kuin rastas vaan, ruskea tai musta.
  • Toisen ääni muistuttaa kanan kotkotusta.
  •  
  • Mä olen Taivaan Isän talitintti...
  •  
  • Yksi tarhapöllö on, älykäs ja tarkka.
  • Harakoilla syntyi taas kiivas sanaharkka.
  • Sinisorsa taapertaa, läpsyy lättäjalat.
  • Naurulokki kirkuen sieppaa herkkupalat.
  •  
  • Mä olen Taivaan Isän tilitantti, iso ronsu, ehlefantti.
  • Silloin visertelen "Ti-ti-tyy!" (möreästi tititellen) Onhan siihen hyvä syy,
  • Luoja minuakin rakastaa, se laittaa laulamaan.
  •  
  • Sanat Jukka Salminen

Toinenkin kiva uusi lintulaulu olisi mutta pitää ensin ostaa yksi levy että opin sen kokonaan. Kuulin sen Enkeli 2:n koululla kun nelosmusaluokkalaiset sitä lauloi ja olen metsäsätänyt sitä koko talven ja nyt löysin se yhdeltä levyltä. Joten sen varmaan tänne kirjoittelen heti kun osaan sanat =). Ukko tuossa kehuskeli jotain musiikin lataus paikkaa että täällä on ihan kaikki hyvät biisit ja tästä voidaan laittaa sullekin soitttolistaa. No eipä löytynyt Yksi pieni lintu-laulua eikä löytynyt myöskään kategoriaa lasten gosbelmusiikki joten se siitä. Voihan sitä puuhata jonkinlaisen Suomipoppi soittolista mutta katsellaan tarvinneeko tuota kun muutenkin jo päässä soi kokoajan.

Nyt herättelemään tuota meidän pienentä lintusta päikkäreiltä syömään.

Enkeli